نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3901
-
الف
+

معصومه کریمی: امیدوارم با آی فیلم2 پیوند بین فارسی زبان ها را محکم تر کنیم

«معصومه کریمی» در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2 از حضورش در سریال «درپناه تو» و علت کم کاری خود طی سال های اخیر گفت.

با مجموعه «پرواز 57» به کارگردانی «مهران مدیری» در سال 72 وارد قاب تلویزیون شد اما یک سال بعد بود که در سریال «ساعت خوش» به کارگردانی مدیری درخشید و به شهرت رسید .

سال 74در حالی که تنها 20 سال داشت مقابل کمره «حمید لبخنده» رفت و توانست در یکی از سریال های پربیننده دهه هفتاد (در پناه تو) ایفای نقش کند؛ سریالی که هنوز هم بین مردم محبوبیت دارد و به گفته خودش نقطه عطفی در کارنامه هنری اش محسوب می شود چرا که بعد از گذشت سال ها هنوز هم مردم او را به نام خواهر کوچک رامین می شناسند.

شروع بازیگری اش در سینما در سال 1372 با فلم «جاده عشق» به کارگردانی «رجب محمدین» بود و با بازی در سریال زیر آسمان شهر در سال 1380 در نقش «سارا» باردیگر نام وی بر سر زبان ها افتاد تا جایی که اغلب مردم بعد از گذشت چندین سال هنوز وی را با نام سارا بیاد می آورند.

به بهانه نشر سریال «در پناه تو» از آی فیلم2، گپ و گفتی صمیمانه با بانو «معصومه کریمی» بازیگر نقش «ملیحه» در این سریال داشته ایم که در ادامه می خوانید:

آیفیلم۲: چرا اینقدر حضورتان در قاب تلویزیون کمرنگ شده است؟ مخاطبان ما از «زیر آسمان شهر» شما را می شناسند و حال هم که «در پناه تو» را با نقش آفرینی شما نشر کردیم بسیار علاقه مند شدند تا فلم های بیشتری از شما ببینند؛ دلیل این دوری شما از تلویزیون چی است؟

معصومه کریمی:
ابتدا اجازه بدید سلام عرض کنم خدمت تمامی مخاطبان شما در هرجای دنیا که هستند براشون آرزوی سلامت و شادکامی می کنم امیدوارم روز به روز در تمام مراحل زندگی احساس بهتری داشته باشند و مراحل تعالی و تکامل را پشت سر بگذارند و دلشان شاد و تنشان سلام باشند.

خب من از سال 1370 با تیاتر مصروف به بازیگری شدم و از آن سال به این سمت من همچنان مصروف به فعالیت در زمینه بازیگری هستم ولی از همان ابتدای کار در رابطه با انتخاب نقش ها دقت داشتم و سعی می کردم نقش های تکراری کار نکنم و برایم مهم بود بتوانم نقشی که می خوام ایفا کنم به خوبی از عهده اش بربیام و خودم از بازی آن لذت ببرم.

در  این سال های اخیر متاسفانه اکثر کارهایی که به من پیشنهاد شد خیلی توجه من را جلب نکرد البته در یک مقطعی خودخواسته کار نکردم به دلیل اینکه مسافرت بودم و مادرم را از دست داده بودم و فضای ذهنی و روحی و روانی من مناسب کار کردن نبود.

این روزها مصروف کار تیاتر هستم و قبل از ماجرای کرونا من هر سال اجرای صحنه ای داشتم و کار تیاتر را خیلی جدی دنبال می کردم ولی این روزها کرونا یک مقداری فعالیتم را تحت شعاع قرار داده، همچنان قاب تصویر را دوست دارم و امیدوارم قسمتم باشه با یک کاراکتر جذاب و جالب مجدد به صحنه تصویر برگردم و در خدمت همه دوستان باشم.

آی فیلم2: به طور کلی چه مسائلی در انتخاب نقش ها برای شما مهم بوده است؟

معصومه کریمی:
برای من خیلی مهمه هر نقشی که می خواهم بازی کنم یک چیز جدیدی را در من بسازد یا من را مجاب کند خودم را برای بازی در یک کرکتری که تاهنوز کار نکردم مجاب کند و تلاش کنم تا آن را ایفا کنم، وقتی به شما یک کاری پیشنهاد میشه اول کل فلمنامه مدنظر شما است که ببینید قادر هستید با آن ارتباط برقرار کنید و یا اصلا داستان و قصه آن را دوست داری یا خیر.

مرحله بعدی آن نقشی می باشد که به شما پیشنهاد شده می باشد برای من مهم است نقشی که می خواهم آن را ایفا کنم چالشی جدید باشد تا بتوانم خودم را محک بزنم و در واقع فضایی را ایجاد کند تا من در تکاپو بیافتم ، برای من نقش های تکراری و منفعل جذابیتی ندارد و دلم نمی خواهد فقط به صرف دیده شدن کار کنم دلم می خواهد خودم را محک بزنم و تلاش کنم سطح کاری ام را بالاتر ببرم و ترجیح می دهم نقش تکراری بازی نکنم.

آی فیلم2: شما در سریال «درپناه تو» ایفاگر نقش «ملیحه» خواهر رامین بودید که بسیار نگران برادرش و آینده او بود، این نقش در کارنامه کاری شما چه نقشی دارد؟

معصومه کریمی:

خب من این نقش را حدود 26 سال بازی کردم سال 73 آن زمان خیلی سنم کم بود و زمانی که دعوت به کار شدم 20 سال داشتم.
نقش حمیده در این مجموعه خواهر کوچک رامین بود و من خیلی این نقش را دوست داشتم، به خاطر اینکه علاوه اینکه بر نقش مثبتی بود به نظرم آدم هر جایی چه واقعیت چه فلم یا یک سریال بتواند از حقوق یک زن دفاع کند حس خوبی داره و من در این سریال این احساس را داشتم که ای کاش همه ما بتوانیم در هر شرایطی که هستیم مدافع حق باشیم،.

در سریال «در پناه تو» گرچه زندگی برادرم و مادرم برای من مهم بود ولی نمی توانستم ببینم حق و ناحق می شود، البته این تو متن فلمنامه بود و خوشحالم که این نقش را بازی کردم چراکه بعد از گذشت سال ها همه از من به اسم خواهر خوبه رامین به یاد دارند و این نشان می دهد چه قدر کار خوب در ذهن مردم باقی می ماند.

آی فیلم2: به نظرتان دلیل مادگاری «در پناه تو» چی است و چرا مردم هنوز طرفدار این سریال هستند؟

کریمی:
وقتی یک مجموعه ای از ابتدا خوب طراحی می شود از متنش گرفته تا عوامل، بازیگران و به خصوص کارگردان آن ، تک تک این ها در ماندگاری یک مجموعه تاثیر دارند.

کار در پناه تو از این ویژگی ها برخوردار بود داستانی که مخاطب را جذب می کرد، عوامل پشت  کمره و بازیگران که با دقت و وسواس زیادی انتخاب شدند و کارگردان فوق العاده خوب ما اقای لبخنده که یک از افتخارات من در سالهایی که کار کردم و جزو خاطرات بسیار خوب من هستند.

همه اینا در کنار هم فضایی را ایجاد می کند که مجموعه ای که ساخته شده در ذهن مخاطب ماندگار شود، سریال در پناه تو 26 سال پیش ساخته شده و این یعنی یک نسل و به نظرم آن چیزی که باعث میشه اکنون و بعد از گذشت سال ها جذابیت داشته باشد برای مردم اصول اولیه کامل و ستون های محکمی بوده که داشته و حال سال ها بعد هم بهش رجوع کنید می بینید بنای محکمی است که میشود از آن بهره برد.

آی فیلم2: به نظرتان اگر عوامل سریال «در پناه تو» یک بار دیگر دور هم جمع شوند البته به جز مرحوم «حسن جوهرچی» که عمرشون به این دنیا نبود میشه یک سریال تاثیرگزار دیگه مثل در پناه تو این بار در دهه 90 داشته باشیم؟

معصومه کریمی:
روح جناب جوهرچی شاد و ارام، تمام بازیگرانی که همراه ما در یک مجموعه ایفای نقش می کنند به مثابه اعضای خانواده مان می شوند و از دست دادن آن ها مثل این می ماند که یکی از اعضای خانواده ات را از دست داده باشی.

در رابطه با سوال شما باید بگویم چرا که نه بله احتمال اینکه یک مجموعه ای بعد از سال ها همان عوامل را دور هم جمع کنه حال با یک داستان دیگه ماجراهای دیگه ممکن است بسیار جذاب و دیدنی باشد ولی عموما خیلی کمتر اتفاق می افتد به خیلی از دلایل به خاطر اینکه بعد از گذشت سالها بازیگرهای دیگری وارد عرصه کاری می شوند یا سن و سال بازیگران آن سریال تغییر می کند.

تک تک بازیگرانی که در سریال «در پناه تو» بودند الان  26 سال به سنشان اضافه شده و باید داستانی براساس سن و سال کنونی این افراد نوشته و ساخته شود. اتفاقا می تواند جذاب هم باشد که بعد از 26 سال قصه زندگی رامین و محمد و مریم چی میشود البته اگر بخواهیم همین در پناه تو را بسازیم اگر نه یک قصه دیگه ای رقم بخوره.

آی فیلم2: یادی کردید از مرحوم جوهرچی، خاطره ای از مرحوم در ذهن دارید؟

معصومه کریمی:

تک تک لحظاتی که ما کنار هم کار می کنیم همش جزو خاطرات زندگی مان ثبت میشود، خدا اقای جوهرچی را رحمتشان کند البته من ایشان را از قبل مجموعه در پناه تو می شناختم.

 چیزی که در ذهنم از مرحوم جوهرچی مانده این است که ایشان در این سریال بسیار دقیق، حرفوی و با رعایت اصول حرفوی کار می کرد و از همکاری با وی در ذهن همه ما خاطرات خوشی باقی مانده ولی رفتنشان برای همه ما درآور بود.

آی فیلم2: به نظرتان در این سریال «مریم» هم مقصر بود یا شما هم مثل بسیاری انگشت انتقاد را به سمت رامین می گیرید؟

معصومه کریمی:

در هر اتفاق ناخوشایندی فقط یک طرف ماجرا مقصر نیست، شاید اگر مریم قصه ما بیشتر فکر می کرد، سبک سنگین میکرد لج و لج بازی نمی کرد حتی با خودش و اطرافیانش، بررسی می کرد شرایط خودش را درست تر می دید و می سنجید و یک مقداری عمیق تر به این قضیه نگاه می کرد برایش آن شرایط پیش نمی آمد و به آن نابه سامانی نمی رسید.

آی فیلم2: از بازیگران این سریال خبر دارید؟ چقدر با آن ها در ارتباط هستید؟

معصومه کریمی:


کم و بیش خبر دارم، ولی کلا زمانی که ما در مجموعه ای حضور پیدا می کنیم با هم در ارتباط هستیم و بعد از آن ها هر کدام مصروف کار جدیدی می شویم و ارتباطاتمان کمتر میشود ولی کم و بیش از بچه های در پناه تو باخبر هستم.

آی فیلم2: در حال حاضر کار سینمایی یا تلوزیونی دارید؟

معصومه کریمی:

درحال حاضر کاری که داشته باشم و قرارداد بسته باشنم نه دو سه تا پیشنهد کاری شده ولی هیچ کدام به مرحله قرارداد و فلمبرداری نرسیده است؛ امیدوارم اتفاق خوبی بیافتد چون من ترجیح میدم بعد از اینکه یک مدتی نبودم با یک مجموعه خوب و نقش خوب به دنیای تصویر بازگردم و خودم و بیننده ها رضایت داشته باشند.

آی فیلم2: در پایان اگر حرف ناگفته ای دارید با ما و بینندگان به اشتراک بگذارید:

معصومه کریمی:

یک خدا قوت اساسی هم میگم به دوستان در مجموعه ای فیلم2 امیدورام خداوند توفیق این را بدهد تا بتوانید برنامهها را همین گونه خوب و عالی به همه فارسی زبان های دنیا ارائه دهید و ما بتوانیم از این طریف پیوند خواهر و برادری مان را محکم کرده و گسترش دهیم.

مصاحبه کننده: فاطمه اکبری

نظر شما
ارسال نظر